Geland in Australië

24 december 2012 - Brisbane, Australië

Inmiddels zijn we aangekomen in Australië. Na een goede vlucht van 8 uur landen we in Brisbane. Helaas is de koffer van Wouter kwijt.... (Gelukkig niet de mijne) We halen onze giga camper op en zoeken snel een camping op. Als David hoort dat er een zwembad op de camping is moet hij zwemmen zo moe als hij is. Om 18.00 uur valt hij moe in slaap. We eten samen even een camping pizza en naar bed.

De volgende dag rijden we terug naar het vliegveld om de koffer op te halen, nog even langs de camper verhuurder want de bestek-la vloog er in de bocht uit en dan eindelijk op weg. We gaan eerst op bezoek bij Oom Cees en tante Nel die in 1952 naar Tasmanie zijn geëmigreerd en inmiddels in Brisbane wonen. We worden hartelijk ontvangen en hun zoon David en zijn vrouw komen ook nog even langs. We worden uitgenodigd voor het kerstdiner op 1e kerstdag. Al met al zijn we te laat weg om nog voor de donker in Hervey Bay te zijn omdat we volgende dag naar Fraser Island wilden gaan. We stoppen onderweg met het plan om de volgende ochtend door te rijden maar het is niet haalbaar om nog naar Fraser Island te gaan en de volgende dag weer op tijd in Brisbane te zijn voor het kerstdiner. We rijden naar Noosa een prachtige  badplaats. Het weer is super en we gaan lekker naar het strand. Davidje kan er geen genoeg krijgen van het spelen op het strand. Het is allemaal super relaxed hier en we hebben nog een paar weken te gaan..... Vanmorgen hadden we nog het briljante plan om met de camper boodschappen te gaan doen.... Op kerstavond met een camper van 8 meter een plekje vinden daar maak je geen vrienden mee en je huwelijk komt ook onder enige druk te staan. Laat staan daarna nog even de winkel in.....

1. Frans en Diny:
    25 december 2012
    Lieve Wouter, David en Marie-Louise,

Fijn te lezen dat de reis voorspoedig verloopt. Tezamen met José en Henk vieren we hier Kerst; niet in de zon maar in de stromende regen. We hebben heerlijk gegeten en zitten nu na te tafelen voor de tv. Trouw blijven we jullie reisverslag volgen. Mocht je in de gelegenheid zijn foto's te uploaden, zouden we dat waarderen.

Lieve groet,

Pap en Man (José en Henk)
  2. Fijke:
    26 december 2012
    Naruurlijk hebben we dit jaar rustige kerstdagen! eerste kerstdag met Rene en Heleen bij opa koffie gedronken. Daarna siesta, en gelukkig is er nog 1 kind thuisgebleven, daar hebben we dan ook heerlijk gegeten, Rinus was er ook, dus nog wat geklaverjast na het eten . vanmorgen uitgeslapen ! en nu gaan we lekker met Luna naar het strand ! al is het hier natuurlijk niet zo lekker warm, als.bij jullie! Knuffels van ons (Vooral voor David) xxx