Great Ocean Road

12 januari 2013 - Skenes Creek, Australië

We rijden Melbourne voorbij naar de Great Ocean Road. Dit is een prachtige weg langs de kust met prachtige natuur, vergezichten over de zee en een hele wilde kustlijn. We starten in Torquay, surf walhalla. We staan weer eens op een enorme camping en voor de eerste keer worden we uit onze slaap gehouden door de harde muziek, we staan aan de rand van de camping aan een straat waar een kroeg zit. Midden in de nacht krijgt een stel ruzie en het F-woord valt vaak. De volgende dag start onze reis op de Great Ocean Road en het is  prachtig. We slingeren wat af met onze camper. Zoals wij in Nederland onze hardloop- en fietsevenementen hebben, zo zijn er hier allerlei zwem en surfwedstrijden (van pier naar pub). We stoppen even in Lorne waar een zwemwedstrijd wordt gehouden in de zee waar honderden deelnemers aan mee doen. Erg gezellig. Om 5 uur moeten we nog op zoek naar een camping. We draaien een willekeurige camping op en gelukkig plek. De camping ligt direct aan zee dus we gaan nog even het strand op met David. We komen in gesprek met Marjon, een ontzettend leuke Nederlandse vrouw. Ze blijkt creatief directeur bij Circue du Soleil en reist een jaar lang door Australië met Circue du Soleil en heeft een paar dagen vrij. Ze nodigt ons uit om de generale repetitie op woensdagavond bij te wonen in Melbourne. Kei leuk en lief. Als we het tegen David vertellen wordt hij helemaal blij omdat hij dan leeuwen en olifanten gaat zien. Even de verwachtingen managen.

1. Groep 1-2c:
    14 januari 2013
    lieve David,
    wij kregen van jouw oma een paar foto's en dit mailadres. Wat een stoere foto's hebben wij gezien.
    Eugenie: hoe gaat het met je?
    lieke: fijne vakantie
    marjolein: is het daar mooi weer?
    juul: wanneer kom je weer terug?
    Britt: ik hoop dat je een fijne dag krijgt.
    We waren eigenlijk allemaal een beetje benieuwd of er bij jou ook bosbrand was. maar oma heeft al verteld dat dat heel ver bij jullie camper vandaan is. Gelukkig maar, want het ziet er eng uit op het jeugdjournaal.
    Een goede terugreis met het vliegtuig en heel snel tot ziens,

groetjes van alle kleuters van 1-2c en natuurlijk ook van juf Lean en juf Lolita.
  2. Henk:
    15 januari 2013
    Lieve Marie-Louise, David en Wouter,

Prachtig om jullie daar met elkaar te zien genieten van een mooi land, boeiende belevenissen en interessante mensen. Ik hoop van harte dat jullie veel verhalen met ons willen delen en uiteraard behouden thuiskomen.

Lieve groet,

Henk
  3. Frans en Diny:
    16 januari 2013
    Hallo Nagelhoutjes,
    Het zit er bijna op. Nog een paar mooie dagen en dan snel tot
    ziens in dit koude en besneeuwde Nederland.
    Pap en Mam Ottersum