Op doorreis.....

7 januari 2013 - Eden, Australië

Omdat we niets van te voren reserveren en het hoogseizoen lukt het niet altijd om een camping te vinden op een plek waar we heen willen. We wilden eigenlijk naar Jervis Bay maar helaas geen plek. Overings, hier hoef maar een afslag te nemen en je komt altijd bij een prachtig strand uit. We besluiten om twee dagen in Kiama op een camping te blijven om onszelf wat rust te gunnen. Het weer blijft prachtig. Het is hier zo mooi en ongerept, prachtige vergezichten, uitzicht over zee, stukken regenwoud en af en toe een dode kangoeroe langs de weg zoals bij ons konijnen. Helaas hebben we problemen met de camper en moeten we naar een servicepunt in Eden rijden. Eden is de beste plek om walvissen te spotten maar niet in januari. Ze hebben er wel een Orca museum. Orca's hielpen bij het vangen van de walvissen. Ze dreven de walvis naar de baai, waarschuwden de walvisvaarders die de walvis doden en kregen als beloning dan de tong van de walvis. Bizar. In de haven zit een superheerlijk en mooi visretaurant. Lekker met een koude witte wijn. We hebben al regelmatig leuke restaurantjes ontdekt.

1. Ans:
    8 januari 2013
    Hé Marie-Louise,

Allereerst wens ik jullie alledrie een heel gelukkig nieuwjaar!

Ik geniet elke keer weer van jullie verhalen, wat een mooie dingen maken julliemee.
    Maar ik moet ook telkens aan jullie denken als ik op het nieuws hoor over het grote aantal bosbranden in Australië, hopelijk hebben jullie daar geen last van?

Liefs,
    Ans
  2. Marie-Louise:
    9 januari 2013
    Hallo, de foto's er op zitten is jammergenoeg wat lastiger dus daar lopen we altijd iets mee achter.....

We lezen het ook in de krant en hebben inmiddels een app die aangeeft waar de branden zijn (op dit moment zijn er in Victoria - de provincie waar wij zitten - op 6 plekken bosbranden). We zitten nominatie het zuidoosten van Australië (300 km ten oosten van Melbourne) en hier is het een stuk droger dan waar we eerst waren. We rijden hier natuurlijk grote afstanden en je ziet langs de weg heel veel plekken waar bosbranden zijn geweest vaak van jaren geleden waar de natuur is gelukkig weer hersteld.

De natuur is hier zo prachtig dus het is superzonde van de bosbranden. Daarnaast zien we hier dieren in het wild die we in Nederland alleen maar in de dierentuin zien zoals koala's, kangoeroes, possums, kaketoe (die ons heeeeeel vroeg 's ochtends wekken, etc..).

Groet ML